آغاز فروش فوق العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کام تلخ شیرینی فروشان مشهدی از افزایش هزینه‌های تولید | شیر و شکر به ترتیب ۲۵ و ۴۰ درصد گران شدند

  • کد خبر: ۱۶۳۸۹۶
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کام تلخ شیرینی فروشان مشهدی از افزایش هزینه‌های تولید | شیر و شکر به ترتیب ۲۵ و ۴۰ درصد گران شدند
رئیس اتحادیه صنف شیرینی فروشان مشهد گفت: وقتی گرانی باشد و استقبال خرید کم شود، مسلما اقتصاد ما هم آسیب می‌بیند و مجبوریم تعدیل نیرو کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، افزایش قیمت شیر به میزان ۲۵ درصد و افزایش قیمت شکر به میزان ۴۰ درصد به این معنی است که طیف گسترده‌ای از محصولات تولیدی خوراکی گران خواهند شد و با توجه به این که اهرمی گران می‌شوند، شاهد گرانی وسیع در خوراکی‌های مشتق از این دو خواهیم بود.

شیر، شکر، تخم مرغ، هزینه‌های دستمزد از جمله عواملی است که در افزایش قیمت محصولات خوراکی مثل کیک، بیسکوییت، بستنی و شیرینی تاثیر به سزایی دارد. شیرینی از جمله کالا‌هایی است که همه این مواد غذایی را به در بر میگیرد و از آن جایی که این محصول در الویت چندم مردم در سبد خرید است این هزینه‌ها بر رکود این بازار تاثیر می‌گذارد.

فرزانی، رئیس اتحادیه صنف شیرینی فروشان مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: تنها شکر نیست که از ابتدای سال جاری افزایش قیمت داشته است. افزایش ۲۷ درصدی دستمزد ها، هزینه‌های انرژی و در نهایت اقلام مواد اولیه همه این‌ها دست به دست هم می‌دهد که بازار ما در رکود بیشتری فرو ببرد و انتظار می‌رود روز‌های خوبی در انتظار شیرینی نباشد.

به گفته وی، شیرینی جزء اقلام ضروری مردم نیست و به نوعی یک کالای لوکس و تنقلاتی مردم محسوب می‌شود و با این افزایش قیمت‌ها به نوعی از چرخه مصرف در حال خارج شدن است. باید دولتمردان در جهت حمایت ازمصرف کنندگان گام بردارد. وقتی گرانی و استقبال خرید کم شود، مسلما اقتصاد ما هم آسیب می‌بیند و مجبوریم تعدیل نیرو کنیم.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی فروشان مشهد افزود: امیدواریم در جهت عملیاتی شدن شعارسال درماه‌های آینده شاهد کاهش قیمت‌ها هم باشیم. اگر نرخ دلار افزایش پیدا کند افزایش قیمت اقلامی مثل مغز‌ها را داریم، اما اگر کاهش نرخ دلار اتفاق بیافتد خبری از کاهش قیمت‌ها نیست.

این فعال در حوزه تولید شیرینی یادآورشد: مسلما تولید کننده هم نقشی در افزایش قیمت‌ها ندارد و متاسفانه ما به عنوان اخرین حلقه اتصال دربخش توزیع محکوم به گرانفروشی هستیم. در صورتی‌که به جرات می‌توان گفت گرانفروشی در واحد صنفی ما اتفاق نمی‌افتد، چون مردم با همین قیمت‌ها هم رغبتی برای خرید ندارد.

به گفته وی، امیدواریم همانطور که سیر سعودی قیمت‌ها هروز ادامه دارد روزی شاهد کاهش قیمت‌ها هم باشیم. محصولی مثل شکر جزء اقلامی کشوراست و در سبد خانوار جا دارد و در قیمت تمام شده بسیاری از محصولات نقش دارد. کارخانجات بیسکوییت سازی، بستنی سازی، نبات و آبنبات همه این‌ها از شکربهره می‌برند و این افزایش قیمت ۴۰ درصدی آن‌ها مسلما هزینه‌های تولید و در نهایت قیمت محصول را دو وبرابر می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->